Mer ork - av träning

Allmänt / Hälsa, Motivation, Träning / Permalink / 0
Det är sant! Att träna tar kanske 30 + minuter och sedan en dusch på det.. uppe i kanske 1 h +... "Det tar så lång tid att träna." "Jag har inte tid att träna!" osv. Ja, jag håller med. Är man stressad kanske man inte ser träningen som något att trycka in i en fullsmockad dag, dock bör man det. Räkna med 1 h om dagen, eller en osvettig promenad på 20-30 minuter, och jag lovar dig att du kommer plugga mer effektivt om du pluggar, eller få undan saker på jobbet snabbare. 
 
Jag känner det iallafall och när jag inte tränar blir jag lättare okoncentrerad och mitt minne försämras. För att motivera dig och er därute till att träna skall jag rada upp några saker jag känner av om jag tränar kontinuerligt:
 
1. Man blir piggare
2. Mer ork till att utföra olika saker under dagen
3. Man känner sig automatiskt finare, vilket leder till att ens självförtroende höjs
4. Man känner att man har varit duktig (hur dumt det än låter)
5. Man sätter upp nya mål och klarar dem, vilket leder till glädje och mer motivation
6. Att äta hälsosamt kommer med i paketet. Suget efter godis/kakor/läsk försvinner konstigt nog
7. Man blir mycket gladare
8. Den allmänna stressen minskar
 
Jag kan sitta och skriva en lång lång låååång lista, men jag tror dessa 8 punkter räcker gott och väl?

Börja nu, det är aldrig för sent! Börja med att sätta upp ett mål, du kommer se vilken härlig känsla det är när du klarat av det för att sedan sätta upp ett nytt.. 
 
 
Till top